DİKKAT!

DİKKAT: Bloga girilmiş çoğu yazı ya çocuklukta yaşanmış cinsel istismar ve tecavüzle ya da ergenlik ve/veya yetişkinlikte yaşanmış tecavüz, cinsel saldırıyla ilgilidir. Bu tür yazıları okurken yaşadığınız olayı/olayları zihninizde tekrar yaşayabilirsiniz. Eski korku ve kaygılarınız yüzeye çıkabilir. Her hangi bir şeyle (ses, görüntü, koku, dokunma, tat) olayla, olaylarla ilgili anılarınız tetiklenebilir, geriye dönüşler (flashback) yaşayabilirsiniz. Böyle durumlarda okumayı bırakmanız, ihtiyaç duyduğunuzda, gücünüzü toplayınca tekrar okmanız iyi olabilir.

28 Mart 2013 Perşembe

Kendime yardım listesi

Aligül

Geri dönüş (flashback) yaşadığım zamanlarda kendime iyi gelecek her şeyi yapmaya çalıştım. Aşağıda bunların bir listesi var. Kronolojik değil, aklıma geldiği şekilde sıraladım. İçlerinden bazılarını sonraki –göğüs ameliyatına karar vermek-  gibi zor durumlarda da kullandım. İçlerinde belki size de uyan birkaç tane olabilir. Buyurun bir göz atın.

  • Haftada bir gün, bir saat, bir arkadaşımla parkta yürüyüş yaptık.
  • Halsiz, keyifsiz, yorgun, panik, endişeli –tüm bunları aynı zamanda yaşıyorsam- alkol almayı bıraktım. Daha da depresif yapıyordu.
  • Yeme içme şeklimi biraz değiştirdim. Meyve, sebze ağırlıklı yemeye başladım. Kuru meyve, ceviz, fındık vs. yedim.
  • Başka bir arkadaşımla haftada bir gün, birkaç saat bisiklete bindik.
  • Wen-do ya trans erkek olarak katıldım. İstediğim çalışmalara katıldım, istemediklerime katılmadım. Orada olmak iyi geldi.
  • Psikologa gitmeye başladım.
  • Birkaç seans EMDR terapisi aldım.
  • Evde kendime zarar vereceğimden korktuğum zaman güvendiğim arkadaşlarımın evlerinde kaldım.
  • Pandys ve Male Survivor sitelerini buldum, paylaşılanları okudum.
  • Bu sitelerde bulunulan tavsiyelerden bana uygun olduğunu düşündüklerimi yaptım.
  • Bu sitelerden çeviriler yapmaya başladım. 
  • Hayattayım blogunu oluşturdum ve paylaştım.
  • Korkumu, kaygımı, kendime zarar verme duygum artınca cinsel şiddetle ilgili film, kitap, konuşma, paylaşımlardan uzaklaştım. Güçlü hissettiğimde tekrar döndüm.
  • Sıcak duş aldım.
  • Melisa, papatya çayı içtim.
  • Arkadaşlarım pelüş hayvan hediye etti. Ne zaman yalnız hissetsem ona sarıldım.
  • Yalnız kalmak istediğimde yalnız kaldım. Kendi içine çekilmek de bir ihtiyaç.
  • Sıcak battaniye altına girip televizyonda dizi izledim.