DİKKAT!

DİKKAT: Bloga girilmiş çoğu yazı ya çocuklukta yaşanmış cinsel istismar ve tecavüzle ya da ergenlik ve/veya yetişkinlikte yaşanmış tecavüz, cinsel saldırıyla ilgilidir. Bu tür yazıları okurken yaşadığınız olayı/olayları zihninizde tekrar yaşayabilirsiniz. Eski korku ve kaygılarınız yüzeye çıkabilir. Her hangi bir şeyle (ses, görüntü, koku, dokunma, tat) olayla, olaylarla ilgili anılarınız tetiklenebilir, geriye dönüşler (flashback) yaşayabilirsiniz. Böyle durumlarda okumayı bırakmanız, ihtiyaç duyduğunuzda, gücünüzü toplayınca tekrar okmanız iyi olabilir.

21 Temmuz 2012 Cumartesi

Oral Tecavüz Sonrası Hayatta Kalmak

© 2008 - Pandora's Aquarium

Cinsel şiddet, saldırı sırasında neler olduğundan bağımsız olarak iyileşmesi zor bir süreç ama oral tecavüz zaten zor olan bu süreci daha da karmaşıklaştırabiliyor.

Oral Tecavüz: Oral Seks Yapmaya Zorlanmak
-Jackie
Tecavüzün en zorlayıcı yanlarından biri bana tecavüz edene oral seks yapmaya zorlanmamdı. Vajinal tecavüzden farklı olarak, istismarın aktif katılımcısıymış gibi hissetmeyi kabullenmek zor olabiliyor. İstemediğimiz ve rızamıza dayanmayan bir eylem olmasına rağmen sahne hala gözümüzde canlanıyor. Bu katılım durumu çoğunlukla dayanılmaz bir utanç hissini de beraberinde getiriyor.
İyileşmenin zorluğu birçok farklı sorundan kaynaklanıyor. Öncelikle, oral seks hakkında konuşmanın yarattığı genel utançtan. Oral seks genelde espri konusu, fakat “terbiyeli” bir ortamda konuşulacak bir şey değil. Bu durum, anlatmamı oldukça zorlaştırdı ve hissettiğim utancı arttırdı.

Diğer bir sorun, birinin oral seks yapmaya nasıl zorlanabileceği konusundaki karmaşaydı. İnanılmaz bir destek sistemim olsa da, onlar bile bazen bunun nasıl olabileceğiyle ilgili bir açıklamaya ihtiyaç duyuyormuş gibi görünüyorlardı, bu da utancımı daha ağırlaştırdı. Diğerleri anlayamasa da, oral seks yapmaya zorlanmak tabii ki mümkün.

Oral tecavüz sırasında benden alınan kontrolü elimde tutmam gerekiyordu ve bunun beni ağzıma koyacağım şeyler konusunda oldukça ihtiyatlı davranmaya ittiğini fark ettim. Tahmin edilebilir iyileşme sorunlarının yanında, muz, dondurma, lolipop gibi fallik yiyecekleri yemenin yarattığı tetikleyiciler de olabiliyor. Dişlerimi fırçalamak gibi günlük alışkanlıklar zaman zaman anıları çağrıştırabiliyor ya da rahatsızlık hissi verebiliyor. Diş doktoruna gitmek dahi bir mücadele haline geldi.

Hayatta kalan diğer insanlarla iletişime geçmenin çok büyük faydası oldu. Artık bu acıyı hissedenin tek ben olmadığını biliyorum ve bu da utancımın dinmesine çok yardımcı oluyor. Şimdi anlıyorum ki tecavüzde katılım diye bir şey yok. Tanım itibariyle, seçme hakkımız elimizden alınmıştı.

Oral Tecavüz: Zorla Oral Seks Yapılması
 –Jes
Komşum yatağıma süzüldüğünde uyuyordum, beni oral seks yaparak uyandırdı. Tecavüzümün bu kısmıyla yüzleşmek oldukça zor oldu. Uzun zaman boyunca, ne hikayemi anlatırken ne de web sitemde bundan bahsettim. Sonunda, bana ait olmayan bir utancı taşıdığımı fark ettim ve web siteme oral tecavüz hakkında yazdım. Bunun ne kadar şifa verici olabileceğini bilmiyordum; zorla oral yapılan birçok kadından email üstüne email aldım ve o kadar yalnız olmadığımı hissettim, onlar da benim gibi aynı sorunlarla savaşıyorlardı.

 Utancımın bir kısmı bana çok mahrem bir yerden dokunduğunu bilmekten kaynaklanıyordu, orda öyle yatarak ben de bir şekilde suç ortağı olmuştum. Tecavüzün bu kısmında karşı koyamamış ya da mücadele edememiş olsam da, ne rıza göstermiştim, ne de bana rıza gösterme seçeneği bırakılmıştı, bu da tecavüzü tecavüz yapan şeydi.

Bu konuyu konuşmak hala zor geliyor. Cinsel organlarımız mahrem ve onlardan pek bahsetmiyoruz. Tecavüze uğradığımı anlatmak yeterince zordu, bir de “oral tecavüz” sözünü kullanarak destekçilerimin kafasında capcanlı bir tablo oluşturmanın düşüncesi beni iyice ürkütüyordu. Olanları web sitemde paylaşınca, diğer insanların da benle aynı şeylerden mustarip olduğunu öğrendim, bu da utancımın bir kısmını ortadan kaldırdı. Yine de yeni arkadaşlarıma ve tanıdıklarıma tecavüze uğradığımı anlatırken genellikle bu ayrıntıdan bahsetmiyorum, tercih meselesi, anlatmadığım birçok ayrıntı var. Yine de bunları diğer tecavüz sonrası hayatta kalanlarla çoğunlukla paylaşıyorum.  Kimsenin benim gibi yalnız hissetmesini istemiyorum.

Cinsel açıdan iyileşmek kesinlikle bir mücadele gerektiriyor. Kocam bana oral seks yaparken bazen hala savunmasız ve hassas hissedebiliyorum. Bu konuda açıkça konuştuk. Beni asla oral seks yaparak uyandırmaması gerektiğini biliyor ve nedenini anlıyor. Ayrıca bu, oral seks öncesinde ve sırasında kendimi güvende hissettirecek teknikler geliştirmeme de yardımcı oldu. Öpüşürken kocama bakıp, beni seven ve asla incitmeyecek biriyle olduğumu kendime hatırlatıyorum ve bana oral seks yaparken sık sık saçına dokunuyorum.

Bana oral seks yapılması kesinlikle seksin tekrar yapabildiğim için mutlu olduğum bir kısmı. Çaba gerektirebilir, ama sevgi dolu bir partner ve açık ve samimi bir diyalogla üstesinden gelinebilir.